Alla inlägg under maj 2013

Av cecilia - 27 maj 2013 16:07

Då har jag varit iväg hos sjukgymnasten idag och det var dags att jobba med fötterna. Jisses vad de mår dåligt liksom resten av kroppen, men det blir liksom så verkligt när man ska göra övningar som visar hur lite jag kan. Som hon sa till mig idag. Jag har inte bara spänningar i min kropp utan också kramper i hela kroppen. Hoppas vi kan få rätt på det. Alltid så trött och får ont i huvudet när jag är där och det är pga att det händer så mycket i kroppen under tiden jag är där. Små små rörelser hela tiden som gör så mycket med mig. Hade ni sett mig där hade ni säkert tänkt, men hon gör ju inget hur kan hon då bli så trött och känna som hon gör. Men ni som vet och förstår ni kan nog ändå förstå hur det är med kroppen. kram

Av cecilia - 22 maj 2013 18:27

Ja just det.. Jobbigt är det med mycket i livet och varje år vid den här tidpunkten så blir jag nere och ledsen. Hur länge ska det vara så. Nu har det gått 11år den 30maj som är min pappas dödsdag.. 11år... ska man aldrig sluta må dåligt över det. Och varför börjar det så fort månaden maj är kommen och ju längre den går så blir det värre. VArför kommer drömmarna om pappa eller pappas hus tillbaka ?? Jag vill inte mer.. Jag vill inte.. Jag har gått hos X och pratat om detta och ändå kännt att jag jobbat med det på ett bra sätt, men ändå är det något som gör att det inte vill bli bättre.. Det ska väl räcka att det känns jobbigt just den 30maj eller??


Sjukgymnasten är i full gång. Varit där två gånger nu och det är verkligen små små övningar jag får göra och träna upp var muskel för sig igen för just nu så är mina muskler ihopaknölade som korvar och inte alls samarbetsvilliga med kroppen. Mycket låsningar och värk hela tiden.. Hoppas det ska bli bättre.


I övrigt så är jag trött.. trött och trött. Ska bli skönt med sommarlov men ändå inte.. Kram

Av cecilia - 12 maj 2013 18:52

Ja så är det. Jag måste bli bättre på att skriva här på bloggen. Behovet av att skriva av mig har jag verkligen, ,men har bara inte orkat starta datorn på jättelänge och appen har jag inte i mobilen. Kanske dags att ta tag i att ladda ner den.


Hur har jag det nu då? Jodå, det är kämpigt och dagarna går och går.. Nu är det definitivt att vi får utredning på sonen 1 och 2juli så det är tills dess vi får kämpa.- Det har varit tufft för honom nu i skolan, men tror att de hittat en någorlunda lösning nu de sista fem veckorna. Ja, det stämmer det är fem veckor kvar tills sommarlovet!! Ska bli skönt , men ändå tufft att vara hemma med barnen så länge. Men så länge vädret är med oss så brukar det bli bra. Känner att det är välbehövligt nu.


Jag har tagit tag i  ytterligare en sak i mitt liv nu! I fredags var jag för första gången på psykosomatiska avdelningen på en vårdcentral i kommunen och träffade en sjukgymnast där. Kändes kanon och imorgon ska jag dit igen för första gången och börja med ett behandlingsprogram. Detta är alltså ingen vanlig sjukgymnastik. Varför söker jag dit. Jo för min huvudvärk och min ledvärk som bara blir värre och värre. Orkar inte mycket nu för tiden utan att få ont och det tär på mig.


VAd funderar jag mer över just nu.. Jo så klart min elev som jag bara har i 5veckor till och sen ska han börja gymnasiet efter sommaren. JAg har varit med honom sen han gick i sjuan och sett honom växa och få självförtroende. Framförallt sista året, men det är en bra bit kvar och då finns inte jag där på samma vis.. Seperationsångest.. Känner igen det sen jag överlämnade min förra elev till gymnasiet, men så bra som han har klarat sig så kommer den här killen också att göra det!!


Till hösten blir det en ny elev i sexan som det ser ut nu. Känns ändå spännande också att börja arbeta med någon ny.


Nu tackar jag för denna gång och ska verkligen bli bättre på att uppdatera, för det är så skönt att bara skriva. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards