Alla inlägg under juli 2013

Av cecilia - 31 juli 2013 19:28

Oj vad tiden går fort utan att jag bloggar. Hade behövt skriva av mig varje dag, men har helt enkelt inte ork och dessutom inte egentid nog för att sätta mig här. Maken började jobba förra veckan och sen dess har det gått i ett för att aktivera barnen samtidigt som man själv också ska orka. Vi fick iallafall vår läkartid snabbt och förra onsdagen så började sonen att medicinera för sin adhd. Vi har väl märkt att det blir lugnare perioder och att han inte får riktigt lika många utbrott hela tiden så länge medicinen verkar, men om någon tror att allt blir frid och fröjd så är det inte så. Nu ska han ju gå på samtalsterapi också som tur är samtidgt och det krävs. Han använder så fruktansvärda ord som varken jag eller maken använder och han är så grymt elak när han sätter den sidan till. Slåss gör han också.. :-( Ja, vi kämpar på som sagt och det går åt rätt håll och tror på att medicin är en bra grej.


Kram på er så länge.

Av cecilia - 14 juli 2013 18:39

Hej!


Ja, nu var det ett tag sedan jag bloggade igen och detta kan bero på att det har gått i ett sista tiden. Vi var ju nere i Lund och gjorde utredning på sonen och visst visade det sig att han har adhd som jag trott sedan han var fem år.. Men men nu är han åtta och nu har vi det iallfall klart. Känns både skönt och jobbigt på samma gång får jag väl säga. Nu väntar vi på att få läkartid så att vi kan prova på medicin och se om det hjälper honom och sen ska vi också börja jobba mycket mer visuellt än tidigare. Schema med bilder tex på morgonen istället för att tragga.                               Sådant har man ju vetat innan , men inte riktigt tagit tag i tyvärr. Även om jag jobbar som elevassistent med barn med liknande eller samma diagnos så är det ändå helt klart svårare att vara förälder och göra rätt. Men nu är vi iallafall ett steg närmare ett nytt liv där även vi ska få gå föräldrautbildning och lära oss nyttiga saker.                               Maken har sin sista semesterdag idag så nu har vi fem veckor framför oss som vi ska försöka fylla med mys jag och barnen och inte för mycket bråk... Jag hoppas på att vi kan få en läkartid snart så vi kan börja med medicin några veckor innan skolan börjar. mycket tankar att kämpa med och ärligt talat så känns det som att jag skulle vilja ha en hel veckas egen semester helt utan barn.. Kram på er.

Ovido - Quiz & Flashcards