Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

det här med energi

Av cecilia - 28 augusti 2013 18:20

Ja, varje dag har jag tänkt att nu ska jag sätta mig och blogga. För jag behöver verkligen skriva av mig, men ändå så går dag efter dag och vecka efter vecka innan jag ens sätter igång.. Nu är skolan igång och har varit så i en och en halv vecka. Det har varit veckor i en riktigt kuslig berg och dalbana för mig och barnen. Både bråk, tårar och lite lugn har vi lyckats skapa. Dock har det igår och även så här långt idag varit riktigt lugna och sköna dagar!


Sonen har lite kommit in i skolan och tempot där. Han får gå tidigare till matsalen med sin assistent så han hinner ta mat och sätta sig innan de andra kommer. HAn får också gå in lite tidigare från rasten för att minska utbrott där och det har fungerat kanon! På fritids har han både sin assistent plus en annan kille som han gillar där väldigt mycket och som får honom att fungera relativt bra där.


Dottern har haft en bra första vecka på nya skolan, men denna veckan har hon börjat känna lite oro och i måndags var hon superledsen på morgonen och kände att hon ville tillbaka till sina gamla kompisar. Detta vände dock och de två följande dagarna har gått bra och hon har känt sig glad. Lite saknad känner hon dock ännu och det känns lite läskigt att inte känna alla, men hon kämpar på. Hon är ganska blyg och har inte så bra självförtroende som hon borde ha. Vi försöker alltid att peppa henne, men på något sätt så får vi inte till det riktigt. Dock har hon blivit bättre och bättre på att säga att hon själv är nöjd med saker och ting! Det gillar jag verkligen!!


Vad gäller mig själv så har jag varit totalt slut varje dag efter jobbet. Det har varit tufft med allt här hemma plus nya elever och ett helt nytt arbetssätt än vad jag haft de senaste åren då jag har en ny elev med nya behov. Men det känns bra och jag tror att det ska komma att fungera bra också. Kämpar på och försöker fylla på med positiv enegri både här och där! Kram på er.

 
 
Helén

Helén

30 augusti 2013 09:11

Hej.
Skönt att höra att det går bättre både för sonen och för dottern, det ör ju väldigt mycket för hur du själv mår i det hela egentligen. Mår barnen bra så mår ju du säkerligen bättre också.

Ang mig o gubben så var det nog bara en uppförsbacke, lång iofs, men nu känns det som om man är på toppen igen vilket känns skönt.

Det mellan exet och mig, eller exet och dottern kommer jag nog aldrig att förstå mig på fullt ut, eller ens komma i närheten av att förstå, men det är ju inte mer med det utan bara att acceptera det hela och stötta dottern när hon behöver i det hela.

12-13/10, 19-20/10 är jag ledig i oktober. Den första helgen där har vi inte barnen hemma heller.

Massa kramar med ork och styrka till dig.

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards