Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Veckan som gått

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Allt gör man i sin egen takt och inom sin egen comfortzon som de ständigt påminner oss om.

Jag har också hunnit med ett individuellt besök hos sjukgymanasten och arbetsterapeuten. Idag provad jag en tens apparat för mina ihopknycklade muskler i nacke och axlar. Kändes väl skönt, men inget så där som jag känner wow. Men ska prova fler gånger. Annars har jag min älskade vetekudde och spikmatta. Fick också övningar jag ska göra för att förhoppningsvis lösa upp allting och tänk om huvudvärken kunde lindras! Som han sa vi har sju nackkotor och du använder två. Höger axel är mycket lägre än vänster och det är så spänt.. Det har jag ju känt och förra sjukgymnastiken jag gick på handlade mer om hållningen och att tänja ut musklerna i ben och fötter. Men här är det allt. Knä och leder i fötterna och händerna är också utsatta områden i min kropp. Skitjobbigt att gå i trappor och att cykla. JAg är så ledsen för det. Tar alltid hellre trappor än hiss och rulltrappa, men det gör ont.


Men så glad jag är över denna fina personal på detta ställe! Helt fantastiska människor som lyssnar och förstår. Din smärta är riktigt , den finns fast vi inte kan se den så tydligt som när vi bryter ett ben till exempel.


Gott rykte har dem och jag förstår varför!!


För övrigt så har huvudvärken tagit över denna vecka så inte mycket annat har jag orkat med, men nu är det helg och solen ska jag njuta av hoppas jag. KRam på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Av cecilia - 11 januari 2014 09:46

Det var inte länge man fick känna lite glädje.. Nej för nu är det helg igen och då kör det igång igen... Gör mig så jäkla stressad att min man ska dricka en massa igår när vi var inne hos grannarna. Sen idag ska han sova och ligga i sängen och inte g...

Ovido - Quiz & Flashcards