Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

bryta ihop eller bita ihop

Av cecilia - 5 januari 2014 17:41

Vad ska hända? Jag orkar verkligen inte mer. Tålamodet är noll.. När jag är hemma mår jag piss... Måste jobba och komma bort från allt... Nu är det bara för mycket med allt skit här hemma....

Jag har ingen ork och jag har sådan värk i min kropp så jag orkar inte när barnen tjafsar utan blir en dålig mamma som bara skriker och gråter.. Jag har tappat greppet igen... Det var några år sedan sist och då tog jag mig upp, men nu igen.. VAd händer med mig? Är det så här det ska vara???  Tar sig upp från skiten och lever några år på medel och sen känner man att ja men det är nog på väg att bli bättre.. Men nejdå då rasar allt igen och nere på botten igen.. Dock så kan jag ändå säga att jag är starkare som person denna gång än vad jag var för fem år sedan.


Men vad hjälper det när jag känner mig som världens sämsta mamma som bara skriker och orkar ingenting utan måste vila.. :-( Har försökt med massor av saker känns det som men det går inte.. det går inte...


Nu har det varit ledigt och ärligt talat den sämsta julen på mycket mycket länge för min del.. Jag som älskar allt vad jul och tomtar heter i vanliga fall har bara kännt stress och mått piss.. Jag mår så jäkla dåligt för jag vet ju hur kasst barnen mår..

Emma har börjar tragga om att gå i skolan här i byn igen och det är bara för att det varit ledigt igen.. Hon trivdes så bra vad hon sa och allt kändes ok, men vad vet jag.. Inget. Att byta tillbaka hit är inget alternativ då vi kollar på att flytta ändå och vi är inte alls nöjda med denna skola. Oavsett om vi flyttar tillsammans som familj eller var för sig så blir det ändå in till stan vi flyttar.


Allt bara rasar..............................

 
 
Helen

Helen

5 januari 2014 18:14

Bita ihop är väl det man ska ge råd om men så vet man ju också av egen erfarenhet att det går bara till en viss punkt och så bryter man ihop oftast värre än om man hade gjort det ifrån början.
Men vem är jag att rekommendera att bryta ihop?? Jag vet också hur svårt det är att komma tillbaka liksom du också vet.

Många gånger så är det tuffast just på längre ledigheter. Strukturen är inte helt densamma hur mkt man än försöker på hemmaplan. Jag vet att du har kunskaper kring det.

Hoppas verkligen att det kommer att gå bra för emma i skolan nu när den börjar igen. Just för tryggheten. Det är inte alla ggr bättre att gå tillbaka till det som var.

Vad säger mats om det hela då att du mår som du gör??

Kramar om

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards