Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Tiden går fort

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket allihopa men det fallerar lätt. Hoppas på små små steg i rätt riktning för att vi ska få saker och ting att fungera.


Vad gäller mig själv och min eviga värk och huvudvärk så ska jag till läkaren om en vecka och hoppas få bra hjälp och remiss till smärtklinik. Jag orkar liksom inte med detta som får mig att bli såå trött, lättirriterad och sur.


Vill ju vara en glad mamma, fru och vän. Men orkar inte riktigt alla gånger hålla humöret uppe efter att jag jobbat och då ska vi komma ihåg att jag bara jobbar 70%..


För övrigt så kollar vi hus för fullt och hoppas på att hitta något inne i stan nu under vår/sommar. Hade varit så skönt. Det enda som oroar lite är sonen. Att byta skola är inte det vi eller han för den delen oroar oss för som mest utan det är det här med assistent. Han måste ha assistent och sen ska det helst klicka med assistenten också.


Funderingarna är många och ibland eller ofta så funderar jag på tok för mycket. Nu ska jag äta lunch och njuta av lugnet här hemma en stund till innan sportlovet tar vid. Har suttit hemma själv och jobbat idag då jag ska lära mig en ny sak i jobbet och vi har studiedag. Skönt att kunna sitta under filten i soffan och jobba i lugn och ro.


Kram på er och sköt om er.

 
 
Helen

Helen

16 februari 2014 20:02

Att man som enskilda familjer hittar just det sätt som fungerar för sig är ju A och O. Ja detta vet du ju om min kära vän. Är övertygad om att ni kommer att hitta erat sätt inom sinom tid. Men det kommer säkerligen att ta sin lilla tid. Rom byggdes ju inte på en dag.

Massa kramar

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Av cecilia - 11 januari 2014 09:46

Det var inte länge man fick känna lite glädje.. Nej för nu är det helg igen och då kör det igång igen... Gör mig så jäkla stressad att min man ska dricka en massa igår när vi var inne hos grannarna. Sen idag ska han sova och ligga i sängen och inte g...

Ovido - Quiz & Flashcards