Alla inlägg under april 2012

Av cecilia - 30 april 2012 17:43

Ja, var är orken. Ibland syns den till. Igår var en sådan dag då min man och jag fick en hel del gjort i trädgården medans barnen var hos kompisar och lekte, men ändå inte så mycket som jag skulle vilja orka. Maken tål inte pollen och jag har min depression som hindrar mig. :-( Men som grannen så vist sa till mig igår "Rom byggdes inte på en dag". Stämmer så väl, men jag vill ju så mycket...


idag jobbar maken och vi väntar hem honom om en stund. Jag och barnen har varit hos min mamma och grillat korv och fikat och varit ute precis hela dagen. Lugnt och skönt. Dock har jag brännt mig som vanligt varje år.. Vet att man inte ska sitta i solen flera timmar. MEn så underbart skönt är det ju. :-) Måste ju fylla på min energi och sol är kanon att fylla på med har jag hört.


Nu blir det en väldigt lung kväll och jag lär somna tidigt ikväll igen som jag har gjort de senaste veckorna.


Ha en lugn och fin valborg där ute.

Av cecilia - 27 april 2012 16:36

Ja, gud så trött jag var igår efter att vi varit på bup. Blev ett bra möte och vi kommer att få ny tid där. Men så trött och jag var och vilken huvudvärk jag hade efter det. Jag var förmodligen så oerhört spänd innan mötet och sen bara släppte allt.


Idag har jag också varit trött och inte orkat ta mig för mer än att tvätta en maskin tvätt. Alltid något ju.

En vän kom hit med frallor och en kaka och det var mycket mysigare. :-)


Nu på eftermiddagen har min dotter haft en kompis här och vi har varit ute i solen. Nu blir det snart tacos och sen blir det nog att sova på soffan.... zzzzzz Trevlig fredag!

Av cecilia - 25 april 2012 10:20

Ja, idag hade jag tänkt mig att få lite gjort här hemma. Har redan fått i en maskin tvätt och städat toalett och badrum så det känns ganska ok. Men lite till ska jag allt göra. Har en jäkla huvudvärk och ont i bihålorna. Anatar väl att det kan vara dags att gå till läkaren och får pencillin, men så trist att lägga pengar på det. Helst nu när jag är sjukskriven, för då rullar ju inte pengarna in precis.. Trist det här med pengar så det blir slutskrivet om det nu.


Annars är onsdagar min absoluta favorittvkväll. Arga snickaren missar jag inte! :-) Bygglov är samtidigt och även det programmet gillar jag, men det blir alltid på tv4play jag ser det för Anders är min absoluta favorit. Han är så hjälpsam och vill verkligen andra människor väl. Sådant gillar jag! Hmmm kan det vara för att jag är likadan själv tro?


Annars så blir det bup imorgon för första samtalet angående sonen. Ska bli intressant och se vart det leder, men jag hoppas att vi kan få dem att förstå för det är mycket bråk framför allt när sonen är på fritids så är han oförskämd och lyssnar dåligt. :-( Samtidigt så är han världens gulligaste, artigaste son ibland.. Ja, tur det finns hjälp att få.


Av cecilia - 24 april 2012 11:56

Solen gör verkligen sitt till för att man ska känna sig lite piggare och bättre till mods. Idag har jag redan hunnit med att vara en stund i skolan med min älskade dotter. Hon och en klasskompis hade flöjtuppvisning för resten av klassen idag och de var så duktiga. De har gått 10 gånger nu och har redan lärt sig så mycket. :-) Sen gick jag hem när det var dags för deras lunch och nu har jag ätit en macka med kräftsallad och ruccola och någon bit choklad efter det.. kan inte leva utan choklad. :-)


Nu blir det lite surfande här sen ska jag vila en stund på min kära spikmatta för att orka med resten av dagen. Hoppas att solen fortsätter lysa så jag kan gå ut och dricka kaffet på altanen och njuta av solstrålarna i mitt ansikte.


Ha en fortsatt skön dag.

Av cecilia - 23 april 2012 18:13

Pratade med in chef idag i telefon. Ett bra samtal och han är verkligen en förstående chef som tycker det är bra att jag är hemma och tar det lugnt. Men gud som jag saknar jobbet nu..


Fick också ett meddelande av min ena kille jag jobbar med där han skrev att han saknade mig med mera... Det berör... Jag saknar honom också och vill så gärna hjälpa honom,, men just nu fixar jag inte det... Fan också... Så frustrerande..... Men visst är det så att jag just nu är viktigast?? Eller?? Måste hitta tillbaka till mig själv så jag kan vara en bra mamma, en bra fru, en bra vän och göra det bästa ifrån mig på jobbet.


sista två veckorna jag var på jobbet hade jag hjärtklappning, huvudvärk och var trött och bara skällde kändes det som... VAr inte alls en bra assistent då kan jag säga...


Jobbet är kanon, men jag får väl inse att jag måste försöka släppa det... men hur???? Fy för vad jobbigt... Som jag skrev tidigare idag jag längtar tills samtalsterapin kommer igång. .......................

Av cecilia - 23 april 2012 10:38

Ja, vad ska man säga måndag idag.. Och jag skulle ju åka till jobbet för att prata med chefen, men jag fixar det bara inte. Känns jättejobbigt och jag får ångest bara jag tänker på det. Får bli samtal via telefon istället. Det är tungt just nu. Mycket tankar som far omkring i huvudet och jag är bara så trött.


Hoppas verkligen att samtalsterapi kommer igång snart. Jag har iallafall varit duktig och gått en skogspromenad imorse. Det är rogivande och så skönt.. Verkligen något som jag rekommenderar när man inte mår så bra. Idag blir annars en lugn dag med vila för min del. Spikmattan blir det en runda så jag kan somna och bara vara. Hoppas på att slippa de jobbiga, röriga drömmarna också då.


Nu vill jag verkligen att det blir en vändning i mitt liv så jag kan skriva något roliga här på bloggen, men som sagt läs bara om du orkar och vill. Det kommer att vara mycket tråkigheter som jag bara behöver vräka ur mig.


Ha en skön måndag.

Av cecilia - 22 april 2012 17:50

Visst är det märkligt vad man drömmer ibland... De senaste veckorna under min sjukskrivning har jag drömt så enormt mycket och det har varit blandade drömmar om saker som sker i mitt liv just nu och saker som hänt när jag var ungdom. Till exempel de senaste nätterna så har min mamma börjat röka igen och jag har blivit jättearg och slängt cigaretterna. Detta skedda på riktigt när jag var 12år då mamma började röka igen i smyg först och sen kom jag på det genom att min Syster berättade det. Blev väldigt arg på mamma då.


Men det är lugnt jag har pratat med henne nu och hon ska inte börja röka!! Tack mamma. :-)


Sen är det en korsning som man ska passera för att komma till pappa där han bodde när han levde. 10år sedan han dog. Jag kommer inte över den här korsningen i mina drömmar för där är så mycket bilar.. Varför?? Kan det ha att göra med att jag tänker massor på min pappa och funderar på att gå på en seans..?? Det blev så fel de sista åren där när han levde och det känns inte bra. Jag hann inte säga hejdå och förklara för honom hur mycket jag älskar honom, trots den jävla alkoholen.........................................
.................... Så mycket som min pappa ändå gjorde för mig. Tänk om han inte hade druckit så fint allting kunde varit då!! Nu har han barnbarn som han aldrig träffat. Min dotter föddes ett år efter det att han dött och sonen ett och ett halvt år efter sin syster.


Nu i år har äntligen min älskade storebror också blivit pappa till sen underbar liten son. Jag och min storebror har bara samma pappa och har också varit dåliga på att ses efter hans död. Men nu är det ändring på det!! Vi har redan setts två gånger detta året och snart är det dags igen när gossen ska döpas!!


Drömmar som sagt är lustiga...

Av cecilia - 21 april 2012 12:34

Energinivån har inte varit på topp denna vecka det är en sak som är säker. Mer sol och att jag snart kommer igång med min samtalsterapi är vad jag har på önskelistan just nu. Så klart hade det varit skönt att kunna jobba också, men jag har förstått nu att det som behövs är att bara vara och lära mig att stressa ner. Till hösten blir det förmodligen en stresshanteringskurs också beroende på hur långt jag har kommit med resten. En sak i taget..


Lördag och ska strax köra iväg dottern på kalas och sen hem och vila lite. Vid två kommer maken och sonen hem med lite fika och sen blir det mys resten av dagen. Hade hoppats på sol, men det blev det inte...


Ovido - Quiz & Flashcards