Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Det är inte lätt

Av cecilia - 13 augusti 2013 09:43

Nej så är det. Det är inte lätt just nu. På måndag startar skolan och sonen är inte alls sugen på att gå till skolan och allt är skit. Alla är dumma och han är bara arg. Idag ska vi dit och träffa lärare och rektor, men han är inte alls sugen på det. Sen ska vi försöka att ta oss till fritids också och hälsa på nu i veckan så att han verkligen får känna på att det är helt ok. Tror och hoppas att det kommer att gå bra när han väl är där. Men han fick ju ett så dåligt slut på terminen så känslan av det sitter så klart i. Här hemma är han ju ändå i en trygg värld på något sätt...


Har en snäll chef som låter mig ta ledigt dessa dagar för att förbereda sonen och fortsätta att kämpa för att medicinen ska påverka honom på rätt sätt. Jobbade igår och det var så skönt att komma iväg. På måndag startar det igen och det är väl delade känslor, men så länge det kommer att gå ok för sonen så kommer det kännas bra. Skönt med vanlig vardag igen ändå faktiskt för oss alla.


Kan även meddela att vi håller på att kolla hus för vi vill komma närmare våra jobb och nu börjar även dottern skolan i stan så det känns det ännu mer angeläget. Sonen är positiv till flytt just nu och det är väl egentligen det som är det svåra att flytta på honom. Man funderar på om det är elakt eller ej... Alltid svåra frågor att ta ställning till i livet. Men, men det löser väl sig alltid på ett eller annat sätt. Just nu har han ändå inte någon direkt kompis som han är med precis hela tiden och det tror jag underlättar en hel del! Kram på er.

 
 
Helén

Helén

13 augusti 2013 10:16

Hej hej.
Kul o se att du har skrivit igen. Spännande att kolla på hus, det är ju en utmaning bara det som heter duga men oftast en rolig utmaning. Hoppas att ni kommer hitta något som känns bra för er alla 4, det är ju viktigt.

Att gå tillbaka till skolan igen kan jag tänka mig känns jobbigt för honom just pga det som var innan han fick sommarlov, men jag hoppas innerligt att han kommer in i det relativt fort så han slipper känna den osäkerheten helt enkelt.

Ja september är helt fullbokat här oxå i år med diverse löparresor som ska göras. Men kan vi inte försöka sikta på oktober då??

Sköt om er och ta hand om varandra. Massa kramar

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards