Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

länge sedan jag skrev något nu

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rätt sätt att finn a lugn och ro. Vi har tagit hjälp av kurator till dottern samt att vi gått till något som heter första linjen för att få hjäp av reda ut vad som är fel. Där går vi vidare och allting går upp och ner. Det som är positivt är att hon fått tre fina tjejkompisar i skolan som hon trivs med och gillar numera att gå i skolan. Fritids är inte riktigt lika populärt då de dagar hon är på fritids så är inte dessa tjejer där, menjag tycker det fungerat bra ändå för det finns andra hon är med och det är nyttigt för henne. Hon behöver ta för sig mer. Sen har vi matproblemet, beteendet hemma när hon inte får just det hon vill just då  osv.. Ja vi jobbar på och det tar på krafterna samtidigt som sonen inte är inne i en bra period just nu. Sen mår man själv som man gör på det. Hej kära familjeliv..


Ja, iallafall så imorgon ska jag börja på ett smärtrehabsprogram där man går i grupp och får föreläsningar, diskutera olika ämenen, träna på olika sätt samt träffa sjukgymnast, läkare med mera enskilt. Detta ska jag gå på nu i 6veckor. Så det blir först 3 veckors heltids frånvaro från jobbet och sen på halvtid de sista tre veckorna. Känns både spännande och ledsamt eller hur jag ska säga det. Jag trivs så otroligt bra på mitt jobb så det är trist att vara därifrån men samtidigt så känner jag att detta är en chans jag måste ta.


Hoppas på att få rätt hjälp för att så småningom kunna leva bättre och inte vara så trött och låta värken ta över mitt liv. Jag är så ung forfarande och har så mycket framför mig. Hoppas ju på att livet ska bli lättare och mer fyllt av glädje än det är nu.


Kram på er.

 
 
Helen

Helen

14 maj 2014 08:17

Hej min goa vän.
Är inte heller någon direkt effektiv skrivare i dagsläget. Men det kanske kommer igen.
Är så glad över att läsa att ni har påbörjat en väg som kommer att gynna er förhoppningsvis. Det är ni väl värda. Har förstått på dotterns insta att hon mår lite bättre numera o att kompisarna betyder en hel del för henne.
Massa kramar till er alla.

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Av cecilia - 11 januari 2014 09:46

Det var inte länge man fick känna lite glädje.. Nej för nu är det helg igen och då kör det igång igen... Gör mig så jäkla stressad att min man ska dricka en massa igår när vi var inne hos grannarna. Sen idag ska han sova och ligga i sängen och inte g...

Ovido - Quiz & Flashcards