Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Nytt år och dags att börja blogga regelbundet igen.

Av cecilia - 4 januari 2014 12:02

Ja, då var det väldigt längesedan jag bloggade. Jag har massor att få ur mig så måste verkligen bli bättre på att skriva. Känns ganska skönt efteråt när jag har skrivit av mig. Nu är det nytt år och nya utmaningar som gäller. Det nya året har börjat som det gamla slutade så klart. Det har varit kämpigt här hemma bra länge nu och ibland vet jag inte vad som händer och hur det ska gå att bryta..


Jag älskar min man massor, men varför bråkar vi och tjafsar så mycket och varför har vi så olika syn på nästan allt? Vi har det inte lätt med något känns det som och huset förfaller.. Fuktskada i hallen som inte blir bättre, en skorsten som behöver göras vid och detta är bara lite.. Vi har massor av saker som behöver göras med huset för att det inte ska förfalla.. Vi kolla ju på annat boende, men även där har vi totalt skilda meningar och då menar jag att vi behöver ta hand om stället där vi bor på nu, men får bara höra ring någon som kan göra det då.. Ja, hade jag bara haft pengar så... Det krävs ju två för detta.. Usch.. Känner mig totalt hjälplös ibland..


Vad gäller barnen så går det ju ut över dem att det är som det är här hemma. Sonen kämpar på och allt som allt så har det väl blivit bättre sen han började medicinera i somras, men man märker ändå att rutiner är A och O och ska vi göra något som vi inte brukar eller ska åka bort så blir han orolig.

Dottern mår inte heller så bra och skriker och gapar mycket, men det är klart det blir så när det är som det är i hemmet.


Jag ska återigen få hjälp av psykolog, fast en ny då jag ska gå via sonens sköterska för att få hjälp och så  måste jag ta tag i min värk för den är outhärdlig och gör mig så otroligt lättirriterad och trött. Just nu så är jag ledsen mest hela tiden och tårarna kommer när som helst. Kan bara sitta och bli ledsen..


Men nu ska jag försöka att kämpa och vara stark för jag är värd mer jag vet det... Kram på er som orkar läsa.

 
 
Helen

Helen

4 januari 2014 18:45

HEEEJ gumman. ;-)
Trevligt att se att du är tillbaka. Har saknat dina inlägg ska du veta. Varit inne o sökt med ljus pch lykta efter dina inlägg men utan att lyckas.

Det smärtar i mig att läsa hur ni har det o har haft under hösten. Önskar att jag finns närmare dig och kunna stötta dig. Men jag får göra det på avstånd istället.
Kan tänka mig att det är tufft iom sonens problematik och får en fullständig struktur på det som dessutom fungerar för övriga familjen också förstås.

Glad för din skull att syrran din har flyttat hem till stan igen och att ni kan umgås på ett helt annat sätt än innan.

Ikväll så har vi som du såg varit på hockeymatch igen. Härligt med vinst och en bra match dessutom. Snart kommer vi ifatt er..ler..
Barnen stod i klacken (förstås) och vi sitter på sittplats. De få ggr som vi erbjudit sittplats så vill de inte det ändå. Roligare i klacken förstås.

Massa kramar med både styrka och värme i.

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisette

4 januari 2014 21:09

Cecilia♡
Låter ohållbart i längden.........:-(
Man är ju TVÅ om ett liv tillsammans!
Hoppas ni kan mötas på vägen♡

VarmKram!♡

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards