Alla inlägg under augusti 2012

Av cecilia - 31 augusti 2012 18:07

Ja, nu har jag alltså varit tillbaka på jobbet och det har gått en vecka. Känns helt underbart att vara igång och jobba igen och där trivs jag kanon och har inte mycket att invända på.


Men hemma.... Det är så otroligt jobbigt med sonen nu och det går ut över hela familjen.... Alla blir stressade och mår lite så där allmänt dåligt... Jag känner mig bara så stressad hela tiden utom på jobbet.. Det ska klaffa och man får ibland tassa på tå för att inte E ska få ett utbrott känns det som ibland... JAg orkar inte ärligt talat... Jag mår skit vad gäller detta.. Har varit hos X idag som tur var och pratat och pratat.... Nu längtar jag bara tills det händer saker hos bup också..


Jag är totalt slut..

Av cecilia - 28 augusti 2012 18:46

Ja herregud all energi som jag hade igår var idag totalt borta. JAg har varit så trött idag på jobbet och framförallt den sista timmen så kändes det som att jag skulle kunna somna vilken sekund som helst. Kände mig helt frånvarande... Ja,ja jag får kämpa på och ta en dag i sänder.  Var väl så mycket igår så jag kom av mig helt idag kanske.


Blir inte mycket nu ikväll utan slänger mig på soffan och så får jag se hur länge jag orkar sitta där. Sen sova!!

Kram på er

Av cecilia - 27 augusti 2012 18:52

Nu har det varit mycket på en gång och jag har varit så trött så jag har knappt haft orken att tänka... Ja, det har varit mycket saker som har varit trevliga, men det tar mycket energi.


I fredagskväll var vi inne hos grannarna som är 62 och 65år och hade grillkväll. Mycket trevligt! Det är så härligt att kunna umgås med folk utan att åldern spelar någon roll! :-)


I lördags var jag och Maken ensamma på bröllop. Det var så underbart att få tid för bara oss utan barnen. Mamma var snäll som vanligt och ställde upp som barnvakt och det tackar inte barnen nej till! :-) Det var ett underbart bröllop där pappan ledde fram sin dotter till altaret och där stod blivande maken och väntade. Detta fick mig att bli väldigt tårögd då det var precis så jag ville ha mitt bröllop, men då var inte min pappa i livet så... Men jag är mycket nöjd med mitt bröllop ändå för resten var perfekt.


Men nog om det vi hade en trevlig eftermiddag och kväll och i söndags så var jag iväg och visade upp mina blingokläder för denna säsongen. Så kul och trevligt. Jag lever verkligen upp när jag är iväg och visar våra underbara kläder.


Idag var det dags för första jobbedagen och jag har ju varit så arg över mitt schema, men har lyckats ändra det lite så det känns bättre. Sen får jag ta och känna efter nu i några veckor hur det känns. Men idag kändes det så härligt att vara tillbaka i den underbara gemenskapen som finns på skolan och "min" ena elev som nu börjat nian (haft han sedan han gick i sjuan) var så glad över att ha mig tillbaka. :-)


För sonen hade det gått relativt bra i skolan, men det hade varit kämpigt sista timmen och lite tjafs tydligen, men var inte bara han. När jag kom och hämtade på fritids så ville han inte hem. :-) Det kändes bra.


Dottern är överlycklig för hon har fått sin första engelskläxa idag! :-))) Kul så länge det håller i sig.


Nu blir det en lugn kväll och jag lär sova gott inatt.

Av cecilia - 23 augusti 2012 16:42

Jaha är barnen igång i skolan. Det har gått bra i klassrummet för sonen, men han hakar lätt på när det är något trams tyvärr.. Men visst så är ju alla barn. Han gör dock det han ska och tycker det är roligt. Rasterna är det ganska stimmigt på och det svärs en hel del.... :-(


Nu har vi varit på fritids lite i två dagar också och det blir nog bra...... Bara så himla livligt där med mycket barn och mycket viljor. Som det är så har sonen nu haft ont i huvudet varje dag när vi kommit hem så... Får väl se hur det blir. Har förmodligen med hans öron att göra. Vi ska ju kolla allt sådant också nu. Blir mycket som händer i september, men det känns skönt ändå som jag skrivit innan..


Dottern stortrivs i trean! Hoppas det håller i sig och än så länge har det gått bra mellan tjejerna..


Dock så är hon ganska uppnosig och vill hävda sig här hemma. Vi försöker att prata med henne och göra saker med enbart henne för att hon också ska känna att hon får rätt sorts uppmärksamhet. Men lätt har vi inte det här hemma nu.


På måndag börjar jag jobba och det är blandade känslor.. Men jag får ta en dag i taget och hoppas att jag fixar det. Just nu hade jag bara velat vara hemma .. Maken sa igår att jag nog skulle varit hemmafru och ärligt talat. Ja, det hade varit ganska skönt. Men det går inte som det ser ut idag och troligen aldrig... Tänk att vara hemmafru och bara få ägna mig åt blingo. Då kommer jag ändå ut och träffar folk. :-)


Men, samtidigt så gillar jag att jobba.. Ja,ja det är som det är nu och det är tungt..... Mycket tjafs mellan mig och maken också tyvärr.... :-( Men det är nog inte så konstigt...

Av cecilia - 21 augusti 2012 16:01

Nu är det jobbigt, riktigt jobbigt.... Det bara trycker i bröstet på mig.... Ångest kallas det.... Ja, för er som inte vet....

Jag är rädd för att många vet hur det känns och att det inte bara är något jag säger för att någon ska tycka synd om mig utan det känns verkligen och jag hatar det!!!!!


Varför känner jag så här... Jo, dels för att jag var och hämtade schema på jobbet igår och det var inte alls som jag tänkt mig , men har mailat nytt förslag till chefen så får vi se. Inte mycket jag ändrade , men det jag ändrade känns bättre... Jag ska ha en av mina gamla elever som jag haft sen han gått i sjuan och nu ska han börja i nian och sen ska jag ha en ny kille som går i åttan plus att jag ska stötta i en hel klass som går i sjuan några timmar i veckan.. Får väl se hur det känns.. Vill ju egentligen inrikta mig enbart på dessa två killarna, men.....


Jag är lite för feg för att ryta till och lite för snäll tror jag... Men som sagt känner jag att lasset blir too much så måste jag säga till.


Sonen och dottern har varit första dagen i skolan idag igen. Dottern har börjat trean och fått ny lärare. Det har gått jättebra och så har hon fått gå längre skoldag idag samt åkt buss till grannbyn för att ha syslöjd med en  helt ny lärare på en helt ny skola. Så visst har hon haft en spännande skoldag.


Själv var jag med sonen i skolan i förmiddags och det gick bra. Det hade varit lite bråk sen på rasten tyvärr.. men... Annars hade det gått bra i klassrummet och så. Blev också väldigt glad för hörselpedagogen har varit där och besökt skolan och de har fått nya bänkar och stolar till klassrummet som är kanonbra för alla men helst för Emil och hans öron!! känns bra att det händer något på den fronten. Även all personal har blivit informerade på ett kanonbra sätt med tips och dylikt. :-)


Nu ska jag gå och vila för är totalt slut idag.... :-((((((((((((((((((((((((((((((((( kram

Av cecilia - 19 augusti 2012 16:42

Gud så trött jag är.................... Det är olidligt nu. Jag förstår att sonen är riktigt stressad nu över skola och fritids. Jag är glad att jag tog beslutet att vara med en hel del denna veckan och när jag inte är med så är jag hemma och i närheten och tillgänglig hela tiden!! Vi är lediga imorgon också och sen kör skolan igång 8.15 på tisdag. Jag hoppas så att det kommer att gå bra för båda barnen.


Jag är helt slut nu och det känns som att det spelar ingen roll vad jag säger eller gör för ingenting fungerar på min goa son längre tyvärr. JAg har snart gett upp... Men det ska jag inte göra!! Dessutom kommer det att bli bra med mer struktur på dagarna.


Alla är så trötta också på grund av värmen så det hjälper ju inte heller till.



Det jag är glad över är att sonen är så nöjd med sitt nya rum som är mycket större än sitt gamla. Han är så duktig och sover så gott där också trots att det ligger i en helt annan del av huset än där vi andra ligger och sover. :-)


Kram på er. Skriver mer när orken finns. Lär bli en hel del skolprat nu i veckan. Imorgon ska jag in en sväng på jobbet och få ett preliminärt schema också så de har på fritids och så att sonen och dottern vet när det är fritids.

Av cecilia - 16 augusti 2012 18:15

Nu är det massor som bara snurrar runt i mitt huvud så jag har inte ens haft orken att blogga även om jag borde. Igår var jag på jobbet på förmiddagen för info om kommande termin och lite fotografering. Det var trevligt att träffa alla kollegor igen och det kändes bra. Jag har också gjort så att jag tagit tjänstledigt hela nästa vecka för att kunna vara med sonen i skolan och lite på fritids för att han ska komma in i det igen och det inte ska bli helt fel direkt.



VAr ju mycket strul just på fritids tyvärr i våras. Det kommer att bli en tuff höst, men vi ska kämpa. Jag kommer att dela upp mina 70% på fem arbetsdagar för att försöka få några kortare dagar istället så kanske det inte ens behöver blir fritids varje dag och inte så långa dagar på fritids.


Idag har det varit fullt upp. Min fina gudson och hans lillasyster var här och de sprang i vattenspridaren och hade kul. Vi spelade krocket också. Riktigt mysigt. Han är så fin. Han blir elva år i år så det är kul att han vill komma hit till mig ibland ändå. :-)


Jag känner lite panik för imorgon är det dags för samtal hos x igen och jag har ju inte varit där på över en månad nu då hon haft semester. Känns bra att få träffa igen samtidigt som det känns jobbigt för då ska allt skit upp igen.. Men det är ju förvisso bra... Nu ska jag in i duchen och sen blir det lugnt. kram





Av cecilia - 13 augusti 2012 10:07

Jag är helt slut i hela kroppen och själen. Helgen har gått åt till att flytta saker in till sonens nya rum och möblera och rensa. Igår byggde vi klart staketet in till grannarna och fixade både ute och inne. Skönt med sådana helger för man hinner inte tänka, förutom att sonen är så odräglig... Han lyder absolut inte alls och det spelar just nu ingen roll vad man säger eller hur man gör. Vi försöker att strukturera upp dagarna och berätta dagen innan vad som kommer att hända. Inte alltid så lätt. Så sätt ska det bli skönt när skolan sätter igång så vi kan göra upp ett bra schema även här hemma som vi kan sätta upp till sonen så det blir lättare även för honom.


Jag är bara så slut på energi och skulle bara vilja gå och gräva ner mig någonstans ett bra tag just nu känns det som.... :-( Orkar inte mer, men någonstans så finns ändå viljan att orka...................

Ovido - Quiz & Flashcards