Alla inlägg under januari 2014

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån varandra och jag hoppas att den kommer att hjälpa oss att komma ihåg hur mycket vi faktiskt älskar varandra och få oss att sluta tjafsa hela tiden.


För övrigt så går allt sin gilla gång här nere och snön har även nått Skåne nu. Typiskt är det när maken är borta och jag och sonen får skotta allt. Bra träning så klart, men med mina handleder och värkande axlar så är det inte så skönt just nu, men nu är det iallafall gjort.


Kram på er.

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men det är ändå läxor som ska göras och mat som ska lagas.På fredag ska jag också lämna in min uppsats till högskolan och den går det trögt med. Men har bestämt mig för att sitta med det onsdag och torsdagkväll så hoppas jag på att jag mår lite bättre då. just nu kan jag knappt tänka när jag kommer hem från jobbet så då är det inte aktuellt med något skolarbete.


Har inte mycket mer att skriva just nu känner jag. Kram och ha en fin vecka.

Av cecilia - 11 januari 2014 09:46

Det var inte länge man fick känna lite glädje.. Nej för nu är det helg igen och då kör det igång igen... Gör mig så jäkla stressad att min man ska dricka en massa igår när vi var inne hos grannarna. Sen idag ska han sova och ligga i sängen och inte göra ett skit helst.. Medan jag ska städa, tvätta och så vidare... Men jag försöker att vi ska hitta på saker tillsammans istället som familj, men svaret blir bara gör du det....kanske eller sen..... Så sjukt trött på detta nu... Har satt upp mig på lägenhet som ett första steg. Inte det jag vill egentligen, men jag orkar snart inte mer.. Det är bara skit allting allt som oftast och det går ut över barnen och framförallt så är det dottern och jag som bråkar med varandra då hon tar sin pappas parti.


Ä*lskar min familj men det ska inte vara så här att vara en familj... Jag har slutat äta mina tabletter för depression och jag mår inte sämre av det för deprimerad är jag inte det känner jag i hela kroppen. Nu är det mer stress som finns inom mig och den jävla värken i hela kroppen och huvudet som ställer till det. Min man säger om du bara får hjälp med din värk så blir det bra om du bara kan kontrollera ditt humör så blir det bra.. Du, du,du... Ja är det så att det bara är mig det är fel på... Nej, ärligt talat så vet jag att det inte kan vara så!! Det är en omöjlighet. Hur många gånger har jag inte sagt att vi MÅSTE göra saker tillsammans som familj om det ska fungera......


Känner mig uppgiven.....

Av cecilia - 9 januari 2014 18:47

Ja då har jag varit igång och jobbat i två dagar nu. Eller ja jobbat har jag inte gjort båda dagarna. Igår hade vi föreläsning om ledarskap i klassrummet. Otroligt intressant och matnyttigt även om vissa saker är självklara så är det jättebra att höra det igen. Igår fick också ett kul avbrott då min man och jag var på handboll och kollade på Sverige mot Spanien. Kul var det och vi sa båda att detta måste vi göra fler gånger fast gärna ishockey då! Vi gick alltid på hockey för och det kändes verkligen som förr när vi satt där i arenan och kollade på sport! :-)


BArnen var jätteglada för vi kom ju med i bild på tv flera gånger också eftersom vi satt så bra till. Ja det var verkligen en skön avkopplande stund som jag ska bära med mig! Idag är jag bra trött och det kan jag säga att eleverna också var idag. Inte vana vid att helt plötsligt gå upp så tidigt och sen dessutom börja jobba på direkt i skolan. Ingen rast ingen ro. Men imorgon är det ju fredag! :-) Ja, känns som detta blev ett lite muntrare inlägg och det känns verkligen skönare än det gjorde för någon dag sedan. Kram på er.

Av cecilia - 6 januari 2014 16:14

Idag har varit en lugn dag så här långt. Sonen och jag har varit hemma och han har tagit det väldigt lugnt medan jag har städat här. SKönt att få alla golv torkade, men aj,aj aj vad det värker i min kropp och framförallt rygg, nacke och handleder nu efter en helstädning av huset. Jag vet att det blir så, men var bara tvungen att få ur mig all dålig energi och då är städning en fin medicin för mig just då.


dottern och maken har varit inne i ishallen där dottern åkte skridskor i en och en halv timme. :-) Det gillar hon och hon är så duktig!


Nu på eftermiddagen har vi bara det lugnt så här långt och hoppas att det så förblir. Nu har vi sista lediga dagen imorgon och sen drar vardagen med jobb och skola igång igen. Ganska skönt ändå tror jag. Jag måste verkligen försöka att ta tag i att ringa läkare och framförallt få remiss till smärtmottagning för jag orkar inte ha denna ständiga värk och trötthetskänsla utan att det händer något längre. Jag ogillar så att ringa bara... Men måste.. Det är nummer ett och nummer två är att ringa tandläkare.. Hål i tänderna har jag minst 2stycken iallafall och det är inte skönt..


Nu vila och värme på nacke och handledsvärmare på. Ha en fin kväll. Kram

Av cecilia - 5 januari 2014 17:41

Vad ska hända? Jag orkar verkligen inte mer. Tålamodet är noll.. När jag är hemma mår jag piss... Måste jobba och komma bort från allt... Nu är det bara för mycket med allt skit här hemma....

Jag har ingen ork och jag har sådan värk i min kropp så jag orkar inte när barnen tjafsar utan blir en dålig mamma som bara skriker och gråter.. Jag har tappat greppet igen... Det var några år sedan sist och då tog jag mig upp, men nu igen.. VAd händer med mig? Är det så här det ska vara???  Tar sig upp från skiten och lever några år på medel och sen känner man att ja men det är nog på väg att bli bättre.. Men nejdå då rasar allt igen och nere på botten igen.. Dock så kan jag ändå säga att jag är starkare som person denna gång än vad jag var för fem år sedan.


Men vad hjälper det när jag känner mig som världens sämsta mamma som bara skriker och orkar ingenting utan måste vila.. :-( Har försökt med massor av saker känns det som men det går inte.. det går inte...


Nu har det varit ledigt och ärligt talat den sämsta julen på mycket mycket länge för min del.. Jag som älskar allt vad jul och tomtar heter i vanliga fall har bara kännt stress och mått piss.. Jag mår så jäkla dåligt för jag vet ju hur kasst barnen mår..

Emma har börjar tragga om att gå i skolan här i byn igen och det är bara för att det varit ledigt igen.. Hon trivdes så bra vad hon sa och allt kändes ok, men vad vet jag.. Inget. Att byta tillbaka hit är inget alternativ då vi kollar på att flytta ändå och vi är inte alls nöjda med denna skola. Oavsett om vi flyttar tillsammans som familj eller var för sig så blir det ändå in till stan vi flyttar.


Allt bara rasar..............................

Av cecilia - 4 januari 2014 12:02

Ja, då var det väldigt längesedan jag bloggade. Jag har massor att få ur mig så måste verkligen bli bättre på att skriva. Känns ganska skönt efteråt när jag har skrivit av mig. Nu är det nytt år och nya utmaningar som gäller. Det nya året har börjat som det gamla slutade så klart. Det har varit kämpigt här hemma bra länge nu och ibland vet jag inte vad som händer och hur det ska gå att bryta..


Jag älskar min man massor, men varför bråkar vi och tjafsar så mycket och varför har vi så olika syn på nästan allt? Vi har det inte lätt med något känns det som och huset förfaller.. Fuktskada i hallen som inte blir bättre, en skorsten som behöver göras vid och detta är bara lite.. Vi har massor av saker som behöver göras med huset för att det inte ska förfalla.. Vi kolla ju på annat boende, men även där har vi totalt skilda meningar och då menar jag att vi behöver ta hand om stället där vi bor på nu, men får bara höra ring någon som kan göra det då.. Ja, hade jag bara haft pengar så... Det krävs ju två för detta.. Usch.. Känner mig totalt hjälplös ibland..


Vad gäller barnen så går det ju ut över dem att det är som det är här hemma. Sonen kämpar på och allt som allt så har det väl blivit bättre sen han började medicinera i somras, men man märker ändå att rutiner är A och O och ska vi göra något som vi inte brukar eller ska åka bort så blir han orolig.

Dottern mår inte heller så bra och skriker och gapar mycket, men det är klart det blir så när det är som det är i hemmet.


Jag ska återigen få hjälp av psykolog, fast en ny då jag ska gå via sonens sköterska för att få hjälp och så  måste jag ta tag i min värk för den är outhärdlig och gör mig så otroligt lättirriterad och trött. Just nu så är jag ledsen mest hela tiden och tårarna kommer när som helst. Kan bara sitta och bli ledsen..


Men nu ska jag försöka att kämpa och vara stark för jag är värd mer jag vet det... Kram på er som orkar läsa.

Ovido - Quiz & Flashcards