Alla inlägg den 3 december 2012

Av cecilia - 3 december 2012 19:13

Ja varför inte.. Det är väl lika bra att köra allt på en gång som vi brukar...


Vad menar jag med det?? Jo, tycker bara att det är lite mycket nu igen med det mesta.... bup, hörselnedsättning, skola, jobb, familj, med mera...


Men sådant är väl livet antar jag.. Just nu är det bara så jobbigt här hemma och mycket skrik och bråk i familjen som känns helt onödigt... Sonen och dottern är i luven på varandra jätteofta och dottern mår dåligt pga att sonen tar så mycket plats. Främst i skolan tycker hon det är jobbigt när de andra barnen kommer fram till henne och säger kan du säga till din bror för han har gjort si och så... Inte hennes ansvar ju. Vi har tagit upp detta med lärarna och hoppas på ett slut.


När jag hämtar så kommer det också alltid något barn och säger att idag har din son gjort si och så.. Jag säger alltid det berättar han själv eller fröken för mig så det behvöer inte du göra. Så jobbigt och när sonen hör detta blir han arg igen och så är det igång.. :-((


Idag var vi på audiologiska avdelningen inne på sjukhuset och sonen fick prova ut en hörapparat och så fick han själv välja färg på den och allt. Blir en mörkgrå dosa som sitter bak örat  och sen svart inne i örat med en fotboll på. Han var jättenöjd och jag imponerad av att man kunde få dem så coola!

Om två veckor ska vi dit igen så ska just hans hörapparat vara klar och så ska den testas och vi ska få ännu mer info.


Trött är jag nu när vi varit på sjukhuset. det tar alltid på mina krafter.. Fattar inte hur det ens kan finnas en möjlighet att jag ska vara tillbaka och jobba mina 70% till vårterminen. Just nu är det ju precis vad jag klarar av med 35% ... Men , men det får jag ta då..


Kram till er.



Ovido - Quiz & Flashcards