Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

................

Av cecilia - 23 augusti 2012 16:42

Jaha är barnen igång i skolan. Det har gått bra i klassrummet för sonen, men han hakar lätt på när det är något trams tyvärr.. Men visst så är ju alla barn. Han gör dock det han ska och tycker det är roligt. Rasterna är det ganska stimmigt på och det svärs en hel del.... :-(


Nu har vi varit på fritids lite i två dagar också och det blir nog bra...... Bara så himla livligt där med mycket barn och mycket viljor. Som det är så har sonen nu haft ont i huvudet varje dag när vi kommit hem så... Får väl se hur det blir. Har förmodligen med hans öron att göra. Vi ska ju kolla allt sådant också nu. Blir mycket som händer i september, men det känns skönt ändå som jag skrivit innan..


Dottern stortrivs i trean! Hoppas det håller i sig och än så länge har det gått bra mellan tjejerna..


Dock så är hon ganska uppnosig och vill hävda sig här hemma. Vi försöker att prata med henne och göra saker med enbart henne för att hon också ska känna att hon får rätt sorts uppmärksamhet. Men lätt har vi inte det här hemma nu.


På måndag börjar jag jobba och det är blandade känslor.. Men jag får ta en dag i taget och hoppas att jag fixar det. Just nu hade jag bara velat vara hemma .. Maken sa igår att jag nog skulle varit hemmafru och ärligt talat. Ja, det hade varit ganska skönt. Men det går inte som det ser ut idag och troligen aldrig... Tänk att vara hemmafru och bara få ägna mig åt blingo. Då kommer jag ändå ut och träffar folk. :-)


Men, samtidigt så gillar jag att jobba.. Ja,ja det är som det är nu och det är tungt..... Mycket tjafs mellan mig och maken också tyvärr.... :-( Men det är nog inte så konstigt...

 
 
Helen

Helen

25 augusti 2012 09:08

Hej vännen.
Skönt att höra att det verkar gå bra gör båda barnen. Tänker på er så mkt o önskar att det ska gå så bra som möjligt för er. Det är ni värda.
Inte så konstigt kanske att han har huvudvärk varje dag efter skolan, mkt ansträngningar säkerligen ifrån hans sida o så öronen på det också.

Hoppas att allt kommer att lösa sig för er. Inte konstigt att det blir ansträngt mellan dig o

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

 
Helen

Helen

25 augusti 2012 09:18

Hmm gör små knappar på fånen eller för stora fingrar, det är frågan...ler... Hann ju inte skriva färdigt innan jag råkade skicka iväg det förra inlägget.
Det jag skulle skriva var att det är ju inte så konstigt om det blir slitningar mellan dig o gubben med tanke på att det är mycket nu runt om er med barnen i fokus. Ni gör ju rätt i att se till att barnen ska få det så bra som möjligt men tyvärr så blir det lätt att man tappar varandra på vägen. Försök att hitta små stunder eller tillfällen att bara vara partners, inte föräldrar. En stund efter barnen lagt sig, bara sätt er ner o prata, en kopp kaffe nån go macka eller så. Eller be mamma ta barnen ett par timmar nån helg o bara rå om varandra.

Massa kramar till dig och familjen.

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards