Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Från nu och framåt..

Av cecilia - 18 november 2012 12:42

Ja, nu är det ända sedan i torsdags som jag skrev. Jag hade en dag med mycket info i fredags. Ja, mycket för att vara mig..


En timme på bup var jag och min man och fick svara på tusentalsfrågor om sonen från graviditeten till nu och hon började äntligen prata utredning och annat så nu är vi igång, men det kan ta tid. Men iallafall att veta att de vill hjälpa oss nu är ett skönt steg på väg.


Var på jobbet också ju och det kändes helt ok. Jag kommer att jobba tre dagar i veckan då det är 14timmar jag ska jobba och det blir ons,tors och fredag vilket känns helt ok. Det som känns lite nervöst, konstigt är att jag nu ska ha en elev i 6an istället för han i 8an som jag bara precis han börja med. Vet att det varit tal om detta innan så jag var inte helt förvånad. Hoppas bara på att det kommer att gå bra. Sen har jag ju även han i nian som jag följt sedan han gick i sjuan. Resten av de 14timmarna ska en vikarie för mig jobba så det känns skönt att veta att eleverna får stöd även när inte jag är där och jag hoppas på att det ska fungera för dem att ha två olika. Ja,ja det är ju inte mycket jag kan göra just nu, utan måste försöka tänka på vad som är bäst för mig själv just nu... men,,,,, inte lätt...


Pratade med min älskade syster i fredagskväll också.. Usch.. jag hörde på henne hur hon mådde fan det känns bara skit... Vill bara åka till henne. Men det är lättare sagt och gjort med ekonomi och annat.. :-((


Nu ska jag försöka att ta en dag i taget och verkligen försöka att tänka mer positivt och ha något mål med varje dag.. Men inte lätt ska jag säga.. Kram på er denna mörka söndag.


Helén tack för dina underbara kommentarer! Tänker på dig också var dag. Kram och ses SNART!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards