Direktlänk till inlägg 26 november 2012

snart, snart..

Av cecilia - 26 november 2012 11:30

Ja, snart är det första advent. Så underbart att få börja pynta. igår hängde jag upp julgardinerna för vädret är så grått och regning och då vill jag kunna göra något kul. Jag älskar julen och allt pynt.


idag var sonen på bup igen på sitt samtal och det verkar ha gått bra för han var nöjd när han kom därifrån. Så skönt. Själv är jag förkyld och pipig... Blir vila ordentligt idag och imorgon så jag orkar jobba sen i tre dagar. Visst det är bara 5timmar om dagen men jag blir trött som det är i vanliga fall och nu när jag är fökyld också så..


Dessutom kommer maken att vara iväg större delen av veckan. Han åker till en stad imorgon och stannar där tills onsdagkväll. Kommer hem och sover för att på torsdagmorgon bege sig till nästa stad och sova där till fredag och kommer förhoppningsvis hem i vettig tid på fredag..


Jag kämpar på och försöker att tänka positivt. Nu blir det snart lite lunch och sen vila innan barnen ska hämtas på fritids. Ha en fin dag. Kram

 
 
Helen

Helen

27 november 2012 17:09

Ja att sätta upp julgardinerna o stjärnor samt stakarna gör ju mörkret lite ljusare och det känns lite roligare helt enkelt.
Hoppas att det rullar på ok på hemmafronten och på jobbet även att gubben är iväg, men snart är det ju helg igen och han är hemma hos er igen.

Ang bup så stå på er, var tjatiga föräldrar, tryck på att han inte mår så bra överlag fortfarande. Vet att det är köer men då kanske man ska kolla i rätt ände och kanske försöka rekrytera lite fler personal istället för att låta 3e person bli drabbad om o om igen.

Massa kramar till er alla

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards