Direktlänk till inlägg 29 november 2012

det är för mycket..

Av cecilia - 29 november 2012 18:22

Nu är det mycket igen.. Men jag känner en glädje av att gå till jobbet på morgonen än så länge och veta att jag har en bra men kort dag. Just nu är det precis lagom med de tre dagarna och ca 5timmar/dag som jag har.


Det som är jobbigt på jobbet är att det slits och dras i schema och det ska bytas här och bytas där och den behöver hjälp och den... Jag hjälper ju två killar just nu och den ena av dem som går i nian är den jag värnar mest om då jag följt honom sen sjuan. Förstå mig rätt.. Men inte rätt att ta av den ena för att ge den andra osv... Ja, mycket iallafall. Har dock en underbar arbetskollega som stöttar mig i vått och torrt.


Här hemma går det väl ganska ok just nu med barnen tycker jag, men i skolan är det hela tiden något med sonen. Hur kul är det att komma varje dag och höra Din son har gjort si och så av de andra barnen eller att han själv berättar och sen säger jag kunde inte hjälpa det jag blev så arg.... :-((( Det är så otroligt påfrestande. Jag vill bara att han ska må bra. Ena stunden är det bra andra ett rent helvete inom honom... :-( Men vi kämpar och trycker på hos bup. Både vi och skolan så hoppas på att det verkligen händer saker snart!!!!!!!


Sen har jag min älskade syster som har så ont, så ont och jag kan inte vara där hon är och ta hand om henne och bara sitta och snacka och hålla om henne.... Det gör mig så ont... :-(


Orolig för min mamma också av olika anledningar även om jag vet att jag inte ska eller behöva vara det då hon är vuxen, men ibland kan det bli så ändå....


Ja, vad ska jag säga.. Tur att jag har jobbet ändå nu känns det som så jag inte går och funderar hela tiden bara jag nu får ha kvar det schemat som jag har fram till jul, annars vet i fan.. om jag orkar rent ut sagt.. :-(


Kram på er alla fina.

 
 
Helén

Helén

29 november 2012 20:13

Hej goa vännen min. Du har så myket omtanke inom dig om alla, är bara lite rädd för att du glömmer bort dig själv på vägen. Men hoppas inte att du gör det.

Att du trivs på jobbet är jag jätteglad för och hoppas att du verkligen får gå kvar på detta schemat med de tiderna som du har fått om du känner att det funkar. Låt som inte köra över dig.

Massa kramar till dig.

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

 
Helen

Helen

2 december 2012 21:27

Tack goa vännen för dina underbara ord, de värmer. Ja hur den karln tänker är för mig en otroligt stor gåta. Skulle göra vad som för att slippa ha nåt med honom att göra längre. Är så lack på honom.

Ta nu Mats på orden o kom upp. Skulle vara så otroligt roligt. Massa kramar

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 16 maj 2014 19:00

Ja nu har en vecka gått på smärtrehab. Började på måndagen med introduktion och kände direkt att det kändes bra. Trevlig personal och en härlig grupp på sju värkisar är vi. Vi har haft föreläsningar och så har vi fått prova på vattengympa och gym. Al...

Av cecilia - 11 maj 2014 18:39

Ja, nu har jag slarvat massor och nu känner jag att det är dags att skriva och försöka göra det mer ofta. Så skönt att få skriva av sig. Har hänt massor och just nu är livet ganska jobbigt. Familjen är inte sams så ofta och det är svårt att hitta rät...

Av cecilia - 14 februari 2014 11:38

Ser att det nästan är en hel månad sen jag skrev sist. Det går så fort. Allt bara rullar på. Hur är det då med oss. Jo det är väl upp och ner.. Försöker att hålla modet uppe och försöker att hitta ett fungerande sätt för vår familj. Vi vill så mycket...

Av cecilia - 18 januari 2014 18:39

Då var det redan lördag igen och 18dagar in i Januari har vi kommit. I torsdags åkte maken till Vietnam och kommer hem först på fredag. Känns tomt nu när han är borta och en skön känsla är att jag saknar honom. Det är en välbehövlig paus vi får ifrån...

Av cecilia - 14 januari 2014 19:35

Japp då var det vardag igen och redan tisdag. Det rullar på men jag är så trött. Förkyld och stopp i huvudet känns det som. På hemmaplan har det hållt sig lugnt så här långt och det känns skönt.  Jobbar på och försöker att vila när jag är hemma, men ...

Ovido - Quiz & Flashcards